Debat: Els processos de privatització / remunicipalització i el Dret Humà a l’Aigua en Barcelona”

Organitza EcoConcern

Amb Miriam Planas membre d’ Aigua es vida- Enginyers Sense Fronteres

Mentre al món el 90% de les connexions domiciliàries d’aigua les gestiona el sector públic, a Catalunya aquest percentatge s’inverteix. Els impactes negatius de la gestió privada de l’aigua sobre la societat, l’economia i el medi fa anys que estan contrastats des de múltiples esferes (acadèmica, social, institucional); tot i així, hem viscut una onada de privatitzacions en el camp de l’aigua que aprofundeix en un model que aporta més problemes que no en soluciona. Qui potencia, llavors, la privatització de l’aigua? a quins interessos respon? Quines alternatives i experiències reals trobem, tant a casa nostra com a fora? Ara, amb la sentència del TSJC s’obra la porta a la remunicipalització de la gestió de l’aigua a Barcelona. Quins reptes tenim per endevant?

La Plataforma “Aigua és vida” ha presentat una querella (A nivell municipal) contra els responsables de la creació de la Societat d’Economia Mixta entre l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Societat General d’Aigües de Barcelona(AGBAR), l’any 2012, en considerar que essent plenament conscients de la situació irregular en què es trobava el servei d’aigua van actuar, presumptament, en perjudici de la ciutadania i de l’ interès general.L’aigua és un bé públic molt preuat i estem vivint uns temps en què el debat sobre la privatització o la recuperació del servei per les administracions públiques és més present que mai.