Improvisació teatral entrenamiento progresivo

Resumen

Curs obert on entrenarem les bases de la improvisació teatral partint de les necessitats del grup conformat.

A qui va dirigit

A persones de 15 anys en endavant, amb o sense experiència en teatre o improvisació teatral.

Calendari i horari

Del 5 d’abril al 28 de juny.

Divendres de 16 a 18h.

Període

3 mesos.

Preu

8€/classe.

Objectius

• Entrenar l’escolta i disponibilitat a l’hora d’integrar una escena.
  • Superar barreres expressives en posar-se davant del públic.
  • Conèixer els elements estructurals.
  • Improvisar una història.
  • Comprendre les relacions d’status entre els personatges d’una escena.

• Cada classe començarà amb un pre-escalfament físic i de la veu.
  • Després farem jocs destinats a comprendre l’ús del cos a l’espai, la confiança i l’escolta dels companys, a saber quan proposar i quan cedir davant la proposta de l’altre i guanyar seguretat a l’hora de ser-hi a l’escenari.
  • La segona part de la classe farem joscs de diversa índole segons el tema principal de la classe, entrenant tècniques específiques que ens permetin millorar l’estil, el ritme, la velocitat mental, el control del cos, l’expressivitat.
  • Finalment, farem un o dos jocs llargs en què experimentarem un format d’impro narrativa curta, per a posar en pràctica la cosa apresa a la classe.

Material necessari

Roba còmoda, tipus xandall o similar.

El tallerista

Dante Sorgentini és actor i realitzador de cine nascut a La Plata, Argentina. Allí ha participat en diverses obres teatrals, musicals i audiovisuals. Després d’estudiar música (Manuel de Falla) i cine (Cievc), i de 3 anys de teatre i clown amb Pablo Denito a Buenos Aires, cursà els seminaris del Doctorat en arts de la UNLP i l’escola de teatre de Febe Chabez a La Plata. Participa com a músic-clown-visualista a l’obra Ci Vediamo, a la TV argentina, en series com Patito Feo i Sueña Conmigo. Des de 2016 viu a Barcelona on, després d’actuar a diversos projectes independients, forma, juntament amb col·legues locals i extrangers, la companyia La Patranya, amb la qual participa en espectacles d’impro teatral, clown, teatre físic i altres gèneres. Exerceix també com a professor de cine per a nens i adults a l’escuela Porta4 i Cine en Acción.

Inscripcions

Contactar el tallerista, Dante Sorgentini, al mail: mundodantesco@gmail.com o bé al telèfon, 612287821.