Fem cultura, economia social per a projectes culturals

Fem CulturaEl projecte “Fem cultura, economia social per a projectes culturals” es centra en oferir un espai de recursos, on les entitats sense ànim de lucre, petites companyies, empreses i altres tipus de col·lectius d’àmbit cultural trobin un assessorament, acompanyament i formació per constituir i/o gestionar-se sota els principis de l’economia social, solidària, col·laborat iva, transformadora i autogestionada

L’associació RAI ofereix aquest servei des de la seva pròpia experiència de 20 anys en aquest àmbit i des de la col·laboració amb altres entitats de l’economia social solidaria (ESS).

L’assessoria i formació seran impartides per personal de RAI, experts en gestió d’associacions, cooperatives i tot tipus d’empresa d’economia social. També compta amb l’ajut extern de persones vinculades a aquest àmbit tant de la gestió i la formació.

Les formacions seran enfocades en l’apoderament de la posada en marxa dels projectes, els sistemes de gestió, i la promoció dels valors cooperatius i de l’ESS, com afrontem les nostres necessitats econòmiques, com engegar projectes autogestionats que siguin sostenibles, com generar economia, fer incidència política i transformació social al mateix temps.

El projecte pretén també crear una xarxa de entitats i empreses culturals que entenguin la intercooperació com un dels seus valors.

El projecte el realitzarem en col·laboració amb persones i entitats reconegudes de l’economia social i transformadora: La ciutat invisible, Coop57, Fiare, Synapsis, Toni Oró  i Col.lectiu Ronda.

Aquest projecte es desenvoluparà mitjançant:

– sessions personalitzades d’assessorament global: a partir d’una primera consulta, segons les necessitats de cadascú es podrà fer un seguiment específic en temes de gestió interna, organització d’esdeveniments, fiscal, comunicació interna i externa, etc.

Aquestes sessions es duraran a terme amb els professionals de RAI i, gràcies a un conveni, amb entitats col·laboradores – sobre tot d’àmbit jurídic – que puguin intervenir en temes més puntuals.

Activitat per a socis i sòcies RAI. Primera consulta gratuïta i les següents segons necessitats amb pressupost concertat (mínim 80 euros). Per a sol·licitar una primera cita envia’ns un mail a rai-coordinacio@raiassociacio.org

– Càpsules formatives (CF) i formacions especifiques (F), per tal de poder-se apuntar cal omplir el formulari que encontreu en aquest enllaç.

Rebreu un mail de confirmació amb les dades per fer el pagament correspondent.

Què és la economia social? Introducció a les noves formes d’emprenedoria col·lectiva (CF)

• Què es l’economia social
  • Tipus d’organització d’economia social: cooperativa, associació, empresa social…
  • Com es pot emprendre un projecte social o col·laboratiu
  • Què significa a nivell organitzatiu
  • Beneficis d’un projecte col·laboratiu a nivell soci-econòmic

Quina forma jurídica pel meu projecte? Marc legal general i requisits per a poder triar el model més adequat pel teu projecte (CF)

• Associació, Cooperativa, Sl, autònom, diferents models pel meu projecte: característiques i requisits d’aquest model
  • Facturació mitjançant afiliació a una cooperativa de serveis
  • Guia de recursos

Fiscalitat i gestió econòmica (F)

• Control de comptabilitat
  • Compte corrent
  • NIF i 036
  • IVA e IRPF
  • Impost 347 (proveïdors que han facturat més de 3.005,06€)
  • Impost 840 o IAE
  • Com repartir beneficis

Captació de fons i sostenibilitat econòmica del projecte (F)

• Fons pùblic, Fons privats i campanyes integrades
  • Fundraising, captació de recursos i filantropia – Casos
  • Anàlisi, elecció i estratègia de finançament
  • Innovació i fundraising digitals – Recursos pràctics

Models organitzatius participatius

• Persones, cultura i lideratge al mòn cooperatiu
  • Fonaments bàsics sobre la participació
  • Models Organitzatius
  • Disseny bàsic de l’arquitectura organitzativa – Casos pràctics

Intercooperació

• Articulació Cooperativa
  •  Mecanismes d’intercooperació
  • La Xarxa d’Espai de gestió comunitaria – Xec

Activitat per a socis i sòcies RAI. Les càpsules formatives (CF) tenen un preu de 20€, les formacions (F) 45€. Els cursos es realitzaran amb un mínim de 6 persones. A manca d’aquest quorum es retornarà el pagament realitzat.

Per a informacions rai-coordinacio@raiassociaco.org, rai-administracio@raiassociacio.org

Aquest projecte compta amb el suport del Comissionat d’economia cooperativa social i solidaria i consum de l’Ajuntament de Barcelona.

logo-comissionat