Història

HistoriaL’Associació Coral GERMANOR Barcelonina va ser fundada el 1913 i fins avui, agermanada ara amb l’associació RAI (c / Carders, 12), segueix en actiu, convertint-la en una de les associacions de més llarga trajectòria no només de Ciutat Vella sinó de Barcelona. De cara a la ciutat, les activitats de la GERMANOR Barcelonina no solament es van circumscriure els esdeveniments corals. Mitjançant l’associació es van formar equips de futbol, d’escacs o dominó i grups de sardanes que van representar aquesta part del Barri de la Ribera (Ciutat Vella) en la dinàmica de la ciutat. A més, la Germanor Barcelonina va participar activament en l’auxili dels represaliats del franquisme després de la caiguda de Barcelona al final de la Guerra Civil.
Desde RAI estem portant a terme un treball de recuperació de memòria històrica que implica als membres de la GERMANOR barcelonina i que pretén involucrar entitats i veïns i veïnes entorn de la història de la GERMANOR i la del barri. Es desenvoluparà una plataforma web interactiva (arxiu) en la qual constaran les entrevistes realitzades a persones relacionades amb l’Associació així com material escrit i iconogràfic recopilat.
Animeu-vos a compartir amb les vostres fotografies, records, objectes, històries … per construir la memòria de la GERMANOR barcelonina que és la memòria del barri de la Ribera.