Nova Residencia Artística a RAI: Cia. Marionetes Nòmades prepara l’espectacle “Gri-Gri”

Marionetes Nòmades neix a Barcelona el 2012 de la mà de Pere Bigas, Bruno Valls i Raquel Batet. Amb trajectòries artístiques diferents, conflueixen en el gust per la creació d’espectacles frescos, originals i de qualitat. “El Tresor del Pirata”, el seu primer espectacle conjunt, és una proposta per a públic familiar de marionetes. Ja representat en català, castellà, francès, italià, anglès, portuguès, coreà, créole i àrab, ha estat acollit amb gran èxit de públic i de crítica en escenaris i festivals de quatre continents.
La companyia s’esforça també a apropar el teatre de titelles a col·lectius i països amb poc accés a les arts escèniques. És així com el 2013 realitzen una gira d’espectacles i tallers gratuïts a Burkina Faso, fan el mateix el 2014 a Haití i, el 2016, van al Líban en el marc del projecte Kanguru d’UNIMA Internacional amb el suport de Pallassos sense Fronteres. La força d’aquelles terres i les experiències que hi visqueren motivaren la creació d’un nou espectacle de la companyia, que no només creix en format però també en membres, ja que Xavi Silveira passa a formar-ne part per fer possible: “Gri-Gri” Un espectacle per a sala amb titelles de mida humana pensat per a públic jove i adult

Sinopsis: Surt el Sol en un poble africà, on una nena ja és dona a ulls dels adults. A vegades, el pati de casa, “la cour”, no és un refugi, ni la família un suport. És llavors quan la màgia pot ser un amulet, un Gri-Gri o una maledicció esquitxada per la sang d’un sacrifici.