Dansa contemporània i improvisació

Descripció

En aquesta classe podràs connectar amb la dansa contemporània des de conceptes espacials, de pes i de consciència del cos.

El Mètode Bacantoh recull la improvisació i conceptes característics de la dansa contemporània associats a les tècniques somàtiques, per a una assimilació dels aprenentatges a llarg termini.

Des de la improvisació podràs conèixer-te de forma més conscient, per a després gaudir de la dansa des de un nou lloc. La imatge és el recurs per a l’aprenentatge de frases coreogràfiques i sensacions que et permetran assimilar i connectar amb el teu jo interior.

A qui va destinat

Joves i adults (d’entre 16 i 70 anys). No és necessària experiència prèvia.

Important informar de si l’alumna o l’alumne té alguna lesió.

Del 8 d’abril al 24 de juny.

Dies i horaris

• Dilluns, de 13:45 – 15:00.
  • Dimecres, de 18:30 – 19:40.

85€ / trimestre

Objetius

• Introduir a la improvisació en dansa.
  • Treballar coordinació i consciència corporal.
  • Aprendre a improvisar a través de conceptes de pes, espai i corporalitat.
  • Descobrir les bases de diferents abordatges a la dansa contemporània.
  • Enfocar-se en l’alineament corporal i el centre.
  • Despertar la creativitat.
  • Descobriment del ritme.

• Escalfament utilitzant asanes de ioga, bases de la tècnica release i tècniques somàtiques en dansa.
  • Improvisacions basades en conceptes bàsics de la dansa contemporània.
  • Coreografies.
  • Finalització.

Roba còmoda i una llibreta d’apunts.

La tallerista

Ana Maria Sousa Leitão (coreògrafa/investigadora/professora): nascuda a Plovdiv, Bulgaria, l’any 1982.

Ana Maria té dues vessants professionals: es va graduar en Dansa Contemporània en Balleteatro a Porto i va estudiar matemàtiques i física aplicada a l’astronomia a la Universidade do Porto. Màster en Evolució i Origen de la Vida a la Universidade do Minho.

És investigadora bio-mèdica i fundadora de l’associació cultural i cia. Bacantoh, enfocada a la dansa contemporània.

Va crear el Festival social TUDANZAS a Barcelona i és part del projecte Barris en Dansa.

En el món de la dansa ha treballat amb noms com Sharon Fridman, Sofía Neuparth, Tiago Guedes, Clara Andermatt, Ainhoa Vidal, Madalena Vitorino, Sasha Ramos o Isabel Barros.