(Español) BUSKER RAI 2023!!!!

La paraula “busker” és un terme anglès que fa referència a una persona que es guanya la vida realitzant actes en espais públics, com ara carrers, places o parcs, generalment amb música, malabars, acrobàcies o d’ altres tipus d’entreteniment. En alguns països, els músics ambulants també són coneguts com a “artistes de carrer”.  És comú a moltes ciutats del món aquesta pràctica, i en les seves actuacions és freqüent demanar al públic que hi contribueixin amb diners o propines.

Busker RAI és un festival dinàmic i viu, que promou el talent i la creativitat dels artistes de carrer i ofereix una oportunitat única perquè el públic experimenti amb l’art en un entorn informal, proper i accessible. Té com a objectiu promocionar la cultura urbana com a vehicle d’espais comunitaris i de convivència, i donar a conèixer el treball artístic des de diferents disciplines i creacions. És un projecte del barri pel barri, obert a tota la ciutat donant suport a artistes locals i internacionals, formant part de la nostra cultura.

Durant els dos dies de festival (14 i 15/07), les places del barri de la Ribera es transformaran en escenaris amb una programació diversa per a tot tipus de públic. És un projecte que recull els valors de la interculturalitat que el RAI reconeix com a prioritaris en totes les seves activitats, per promoure l’intercanvi artístic i també internacional, a través de la cultura. A més, posiciona al RAI com a entitat dinamitzadora del barri, ja que treballa amb el suport de comerços, entitats i equipaments de la zona impulsant la participació dels veïns, veïnes i transeünts.

RAI s’ha consolidat com una organització d’espectacles de cabaret, activitats regulars on artistes de diferents països i de diferents disciplines artístiques es troben vinculades a l’entitat. Atès a que la majoria d’artistes de Cabaret que participaven en les activitats de l’associació al RAI tenien una llarga experiència en el marc internacional de festivals d’artistes al carrer, l’estiu del 2015 va sorgir la idea d’organitzar la seva pròpia producció al barri. Així doncs, aquest festival es va constituir a partir d’organitzar la temporada estival dels cabarets al carrer, creant espais artístics que pretenien visibilitzar l’obra de joves artistes utilitzant l’espai públic del barri on s’ubicava RAI. La primera edició de Busker RAI s’estrena els dies 29 i 30 de juliol de 2016, amb 37 artistes espanyols/es, catalans/es i internacionals, i a un públic de més de 3.000 persones.

Aquest any 2023, Busker RAI es portarà a terme els dies 14 i 15 de juliol a les places Sant Pere i Pou de la Figuera / Forat de la Vergonya, mitjançant el programa BCNX10 “Experiències de ciutat”, posat en marxa per l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme, ​​qui té com a objectiu descentralitzar l’oferta cultural i donar a conèixer l’activitat artística emmarcada en els diferents districtes de la ciutat.

Ens veiem al carrer!