COR FEMENÍ: ACTEA canta per les refugiades (concert solidari) -Divendres 15 de juny a les 21h.- Taquilla inversa (+4€ carnet RAI)

Actea és un cor femení format per setze cantants i dirigit per Carles-Josep Comalada. Des de la seva presentació l’abril de 1992, amb el nom de Cor de Noies del Conservatori Municipal de Música de Barcelona, el grup ha actuat amb gran èxit a nombrosos auditoris de Catalunya, Espanya i Europa tot participant en diversos festivals i cicles de concerts. Ha estat guardonat diverses vegades a la Mostra de Cant Coral de la Generalitat de Catalunya i al Festival Internacional de Música de Cantonigròs en dues ocasions.

En aquesta ocasió, Actea i el pianista Èric Varas presenten un concert solidari amb una selecció de versions de l’inoblidable conjunt britànic The Beatles juntament amb temes de grans compositors de la cançó popular nord-americana com ara Irving Berlin, Jerome Kern o Arthur Hamilton que van ser versionats per l’excepcional Ella Fitzgerald.

Els beneficis de l’espectacle aniran destinats a Drapen i Havet (Gota del Mar), una ONG noruega que va néixer l’any 2015 de la mà d’un conjunt de voluntaris en un camp de refugiats a Grècia. Des d’aleshores l’organització està present en diversos camps de refugiats, on coordina activitats per a infants i adults, dóna suport a dones embarassades i distribueix roba i menjar, entre d’altres. L’objectiu és ajudar les persones que intenten fugir desesperadament del conflicte bèl·lic a Síria, davant les accions insuficients de governs i institucions.

Aquest concert pretén mantenir viva l’espurna de la reivindicació i participar en la resolució del problema. La contribució de totes i cadascuna de nosaltres és important, una gota del mar.