Talegocomedia – dissabte 19 a les 21h. – Taq. inversa (+4€ si no ets soci/sòcia de RAI)

Projecte de La Asociación PIDES, en què es treballa l’art per a la transformació i la consciència social des de la perspectiva de la dona i la presó.

Després de diversos anys treballant en el mòdul de dones del Centro Penitenciario de Albolote, aquestes artistes han pogut veure i comprovar infinitud de vegades que les dones que es troben allà dintre comencen a enfrontar moltes pors a l’hora de veure que la seva llibertat institucional s’apropa, com per exemple, on puc anar, com trobar feina, amb qui relacionar-me… I així començaren a fer un acompanyament personal a aquestes persones i alhora que es qüestionaren la inclusió o reinserció, ja que per a elles, el treball amb una realitat de la societat no té sentit si no es fa també amb les altres realitats, arribant a entendre la inclusió com allò que és multidireccional i no únicament com unidireccional.

El juny de 2017, la Clotilde, una dona que van conèixer a la presó, i part important dels tallers de l’Asociación PIDES i de les creacions que varen sorgir al mòdul de les dones, surt en llibertat, amb moltíssimes inquietuds, un empoderament personal important i amb moltes ganes de menjar-se el món…, però, què passa, que allà fora es torna a trobar amb altres murs, diferents dels de la  presó.

Un espectacle que busca amb força, humor i molt art, visibilitzar la manera en què una persona pot transformar la realitat en què viu a través de l’art.